24 January, 2014

ရဟန္းႏွင့္ ရတီ


ရဟန္းႏွင့္ ရတီ
========

“ငါ့ရွင္အာနႏၵာ သင္သည္ မာတုဂါမတို႕ကို ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ကို ေရွးဦးစြာ ရွိခိုးေစ၏။ ငိုေသာ ထိုမာတုဂါမတို႕၏ မ်က္ရည္သည္ ျမတ္စြာ ဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ကို လိမ္းက်ံ၏။ ဤသည္လည္း သင္၏ မေကာင္းေသာ အျပဳအမူတည္း။ ထိုမေကာင္းေသာ အျပဳအမူကို ေဒသနာၾကားေလာ့..။”
--------------------
(စူဠ၀ဂၢပါဠိေတာ္)
--------------------
(၁)

ႏိုင္ငံရပ္ျခား တိုင္းတစ္ပါးဟူေသာ ပင္လယ္တြင္ ႏွစ္အတန္ၾကာ ရြက္လႊင့္ေနမိရာမွ ေရ႔ႊျပည္ၾကီး၏ မုဒိတာဆိပ္ကမ္းမ်ားဆီ ျပန္လည္ဆိုက္ကပ္ခ်ိန္ ေခတ္မီပရိယတၱိ ပညာေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ဓမၼအသိျဖန္႕ေ၀ေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ ဓမၼဂဂၤါဗုဒၶဘာသာ ပါဠိေကာလိပ္ပေရာဂ်က္ကို အစပ်ဳိးခဲ့ေလသည္။

အမွန္တကယ္ေတာ့ သူက ပညာေရးစဦးတည္ထြင္သူ၊ ေကာလိပ္ပေရာဂ်က္ေဖာ္ေဆာင္သူစေသာ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ားထက္ အသင့္ရွိၿပီးစာသင္ခန္းမ်ားတြင္သာ ေအးေအးလူလူ ျဖတ္သန္းခ်င္ခဲ့မိသည္။
သို႕ေသာ္ အသင့္ရွိေနၿပီးေသာ စာသင္ခန္းအေဟာင္းမ်ားက ပညာေရးအိုင္ဒီယိုေလာ္ဂ်ီအသစ္တစ္ခုကို မိတ္ဆက္ေပးရန္ အသင့္ျဖစ္မေနခဲ့ၾကျပန္ပါ..။ သို႕ႏွင့္ စိတ္မပါလွေသာ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္ထဲ သကၤန္းတစ္လႊားလႊားျဖင့္ ျဖတ္သြားကူးသန္း စိတ္အလန္းဇယားမက်ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနခဲ့ရသည္။

မိတ္ေဆြဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ကေတာ့ “အရွင္ဘုရားအေနနဲ႕ ပညာေရးအ၀န္းအ၀ိုင္းထဲမွာ ပူပူေႏြးေႏြးထမ္းပိုးလာတဲ့ အေတြးေတြကို ခ်ျပရမွာဘုရား..ခုေတာ့ အုတ္သဲေက်ာက္ေတြထဲမွာ အရွင္ဘုရားရဲ႕ အေတြးေတြ မိႈတက္ေရစိုကုန္ေတာ့မွာပဲ ”တဲ့..။

စာသင္ခန္းေပ်ာက္ေနေသာ ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္ရဟန္းတစ္ပါး၏ ေန႕ရက္မ်ားကို ကုစားရန္ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းေပၚက ေက်ာင္းထိုင္ေလာင္းလ်ာေလးမ်ားအတြက္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ သင္တန္းေက်ာင္းတံခါးထဲ စြပ္၀င္သြားခဲ့သည္။ သင္တန္းသားရဟန္းေတာ္မ်ားအား ဒုတိယဘာသာစကားတစ္ခုသင္ၾကားေပးရန္ ကမ္းလွမ္းျခင္းခံခဲ့ရသည္။

ကိုယ့္လမ္းစရိတ္ကိုယ္စိုက္ထုတ္ကာ ပညာေရးကို ဒါနျပဳခြင့္ရေသာ အနစ္နာခံျခင္းမ်ိဳးျဖင့္ ဆရာတစ္ပါးျဖစ္ရျခင္း ပီတိကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ စားသံုးႏိုင္ခဲ့သည္။ လက္ခံရရွိေသာ ပညာပူေဇာ္ေၾကးက စာသင္ခ်ိန္ဆယ္ရက္ထက္မကပိုေသာ သူ႕အတြက္ အငွားယဥ္စီးခႏွစ္ရက္စာမွ်ကိုပင္ မကာမိ..။
သို႕ေသာ္ သူ႕စာသင္ခ်ိန္မ်ားကို ေမွ်ာ္ေနပါသည္ ဟူေသာ သာ၀ကမ်ား၏ စကားျဖင့္ပင္
အေပ်ာ္လိႈင္းမိေနေတာ့သည္။

အရွိန္ျပင္းလွေသာ နည္းပညာယုဂေခတ္ႏွင့္ ရာစုသစ္ၾကီးကို တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေန ရေသာ ရဟန္းတစ္ပါးအေနျဖင့္ သမာဓိက်ဲပါးလွေသာ ေန႕ရက္တို႕ကို ေက်ာ္လႊားရန္ စာအုပ္မ်ား၊ သို႕မဟုတ္ အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ စိတ္ကို သတိေက်ာပိုးအိတ္ျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ေစခဲ့သည္။

၂၀၁၃ ၾသဂုတ္လမွစ၍ ရတီမဂၢဇင္း၏ စာမ်က္ႏွာ (၁၇ )တြင္ သူ႕အေတြးမ်ား ၀ါဆိုခြင့္ရသြားခဲ့ျခင္းကလည္း အမွတ္တရျဖစ္ထိုက္၏။ ရတီသည္ သူ႕အေတြးမ်ား၏ ၀ါဆိုေက်ာင္းတစ္ခုျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။

(၂)

ရတီဟူေသာ ေ၀ါဟာရႏွင့္ပတ္သက္၍ သူသိထားႏွင့္ေသာ အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးထဲမွ မည္သည့္ဖြင့္ဆိုခ်က္ပါလိမ့္ ဟု အယ္ဒီတာဒကာမေလးကို ေမးမိသည္။
စိန္ကို တန္ဖိုးခ်င့္တြက္ေသာ စံယူနစ္အျဖစ္ ဖြင့္ဆိုလိုပါသတဲ့...။
ခရီးအကြာအေ၀းကို မိုင္ယူဇနာျဖင့္ တြက္ရသလို စိန္တန္ဖိုးကိုလည္း ရတီျဖင့္ ျဖတ္ရျုခင္းမ်ိဳးျဖစ္ေပမည္။ သို႕ေသာ္ သူက ဗဟိဒၶရတနာမ်ားႏွင့္ အလွမ္းေ၀းလွသျဖင့္ အေတြးအျမင္မရွင္းလွ..။ စိန္ကဲထက္ စိတ္အကဲသိဖို႕သာ သင္ယူခဲ့သည္မဟုတ္လား..။

ေလာကီက်မ္းဂန္၊အဘိဓာန္ႏွင့္ ပိဋကတ္အဆူဆူမွာေတာ့ ရတီက ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပိုက္ျခင္းအဓိပၸါယ္ရွိသည့္ ရတိဟူေသာ စကားလံုးကို အေျခခံသည္။ ရတိႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ဖြင့္ဆိုခ်က္စာမ်က္ႏွာမ်ားကို တေမ့တေမာဖတ္ရ၏။ ဓမၼအေရးတြင္ သမထ၀ိပႆနာႏွင့္ ယွဥ္ေသာပီတိသုခ၊ စ်ာန္သမာပတ္ခ်မ္းသာတြင္ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းႏွင့္ ရဟန္းတစ္ပါး၏ သာသနာေတာ္၌ ေပ်ာ္ပိုက္မႈစိတ္အေပ်ာ့ထည္ စေသာအဓိပၸါယ္မ်ားကို ေကာက္ယူႏိုင္သည္။

ေလာကအေရးမွာေတာ့ ရတိက လြတ္လပ္က်ယ္ေပ်ာသည္။ ၁)ဒကၡပဇာပတိနတ္မင္းၾကီး၏ သမီးေတာ္၊ ကာမေဒ၀နတ္မင္း၏ ၾကင္ယာ ရတိမည္ေသာ နတ္သမီး၊ ၂)စြဲလမ္းတပ္မက္မႈအခ်စ္၊ ၃)ကာမဂုဏ္ခံစားျခင္း၊ ၄) အလွတရား ၅) လွ်ိဳ႕၀ွက္ျခင္း ၆) ႏွစ္သက္ရႊင္လန္းျခင္းႏွင့္ ၇)ရတိဌာယီဘာ၀အလကၤာစေသာ အနက္မ်ားစြာကို ေပးသည္။ ထိုရတိ(ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္း) ရွိေသာ သူကို ရတီ ဟု ဆိုသည္။

သို႕ဆိုလ်င္ ရတီမဂၢဇင္းသည္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ အလွတရား၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာႏွင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္မ်ားစြာ ရွိေသာ ဖက္ရွင္နတ္သမီးတို႕၏ စံေပ်ာ္ရာ ျဖစ္လိမ့္မည္..။ စာဖတ္ပရိသတ္အျဖစ္ အမ်ိဳးသမီးထုကို စြဲေဆာင္ထားႏိုင္သည္။

ရဟန္းတစ္ပါးႏွင့္ ဖက္ရွင္ေလာကသည္ အလွမ္းေ၀းသေယာင္ရွိေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏ သမီးပ်ိဳ ဖက္ရွင္မ်ိဳးဆက္၏ အဇၥ်တၱတြင္ ဆင္ျမန္းရန္ တရားဓမၼ၏ အလွကို
ပံုစံအသစ္ျဖင့္ မိတ္ဆက္ေပးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

သို႕နွင့္ ရဟန္းႏွင့္ ေအာ္စလို၊ ရဟန္းႏွင့္ ပင္လယ္၊ ရဟန္းနွင့္ အျပံဳးေတာအုပ္..။
ရဟန္းႏွင့္ ဗယ္လင္တိုင္၀ဋ္......။ ယခု ရဟန္းႏွင့္ ရတီ...။

(၃)

သူကိုယ္တိုင္ေရးေသာ ဓမၼအေတြးေဆာင္းပါးအခ်ိဳ႕က ရတီ၏ ေခတ္မီမီ ကမၻာၾကည့္ၾကည့္ႏိုင္ေသာ ျမန္မာ့အလွ၊ ျမန္မာဣေျႏၵစာမ်က္ႏွာမ်ား၊ အျခားသုတရသစာ၊ ကဗ်ာမ်ားၾကားတြင္ သရုပ္ေဖာ္ပံုေလးမ်ားႏွင့္ သစ္လြင္ေ၀ဆာေနသည္။ ေက်းလက္က မိခင္ၾကီးထံ လစဥ္ပံုမွန္ ပို႕ေပးျဖစ္သည္။ မ်က္စိမံႈေသာ အေမက သားရဟန္း၏ စာကို ဖက္ရွင္ ရုပ္ပံုမ်ားၾကိဳက္ႏွစ္
သက္ေသာ ေျမးမေလးမ်ားကို ဖတ္ေစသည္။
တရားစာအုပ္ၾကီးသက္သက္ဆိုလ်င္ သူ႕တူမေလးမ်ားက ေယာင္လို႕ေတာင္ မကိုင္..။ ခုေတာ့ ဖက္ရွင္မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေပၚက ဓမၼအေတြးမ်ား...။
ဖက္ရွင္ကို စိတ္မ၀င္ေတာ့ေသာအေမႏွင့္ တရားနံ႕မခံႏိုင္ေသာ ေျမးမေလးမ်ား ေပါင္းစည္းသြားသည္။
အမွန္တကယ္ေတာ့ သူက ေပးခ်င္သည့္ ဓမၼမက္ေဆ့ခ်္ကို ေခ်ာကလက္လုပ္ကာ ေကြ်းလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေလးတို႕၏ ဗဟိဒၶအသြင္အျပင္၊ ရႈတိုင္းယဥ္ၾကေစသလို အဇၥ်တၱအလွတရားအဆင့္ျမင့္မားဖို႕လည္း ဓမၼပညာေရးလိုအပ္ေနတာပဲ မဟုတ္လား...။

(၄)

ဗုဒၶအရွင္၏ တရားဘ႑ာေတာ္ထိန္းျဖစ္သူ ရွင္အာနႏၵာကိုယ္ေတာ္ၾကီးသည္လည္း အမ်ိဳးသမီးတို႕၏ ဓမၼပညာေရးႏွင့္ ေလာကုတၱရာအခြင့္အေရးအတြက္ အေလးထားရြက္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ေကာသလတိုင္း၊ သာ၀တၳိျမိဳ႕ေတာ္က ဘုရင့္ေရႊနန္းေဆာင္ကို ၾကြေရာက္ကာ မိဖုရားႏွင့္ ေမာင္းမမိႆံမ်ားအတြက္ ပရိုက္ဗိတ္ဆရာတစ္ဆူအျဖစ္ ဓမၼပညာကို ပို႕ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့ရသည္။ မိဖုရားမ်ားက တရားဓမၼပို႕ခ်ေပးႏိုင္သည့္ ရဟန္းတစ္ပါးေစလႊတ္ဖို႕ ဘုရားရွင္ကို ေလွ်ာက္ထားေပးရန္ ေကာသလဘုရင္ၾကီးကို ပူဆာၾကသည္ တဲ့..။ 
မည္သည့္ရဟန္းအား ပင့္ေလွ်ာက္ရမည္ကို မယ္မင္းတို႕ကိုယ္တိုင္ ဆံုးျဖတ္ၾကပါဘိ ဟု ဘုရင္ၾကီးက ဆိုေလေသာ္ မိဖုရားမ်ားက
ရွင္အာနႏၵာ ဟု သံျပိဳင္ ဆိုမိၾကသည္အထ္ိ ရွင္အာနႏၵာက ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနသည္။  ထိုအခ်ိန္မွစကာ အမိ်ဳးသမီးမ်ားအတြက္ ဓမၼပညာေရးလမ္းပြင့္သြားသည္။  ေကာသမၺီနန္းတြင္းမွာလည္း ဥေတနမင္း၏ မိဖုရားမ်ား၏ ပရိုက္ဗိတ္ဓမၼကထိကအျဖစ္ ပင့္ဖိတ္ျခင္းခံေတာ္မူခဲ့ရသည္။

ရွင္အာနၵာက ဗုဒၶေခတ္မဇၥ်ိမေဒသ ဣတၳိယကမၻာတြင္ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားသည္။
အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ကိုးစားမႈကို ရရွိခဲ့သည္။
အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ တန္းတူ သာသနာ့ေဘာင္တြင္ ရဟန္းျပဳခြင့္ရရွိရန္ ေရွ႕တန္းမွ ဗုဒၶအရွင္အား အေရးဆိုခဲ့၏။ သို႕နွင့္ မိေထြးေတာ္ မဟာပဇာပတိေဂါတမီအစျပဳေသာ ဘိကၡဳနီသံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းၾကီးေပၚလာသည္။

ဗုဒၶအရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူလုဆဲဆဲ ကာလမွာပင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆက္ဆံေရးအတြက္ တခုတ္တရေမးျမန္းခဲ့သည္။
အရွင္ဘုရား အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေပၚ မည္သို႕ ျပဳမူဆက္ဆံရပါမည္နည္း ဘုရား..။
မေတြ႕နဲ႕ အာနႏၵာ..။
မျဖစ္မေန ေတြ႕ရမယ္ဆိုရင္ဘုရာ့...။
စကားမေျပာနဲ႕ အာနႏၵာ..။
မျဖစ္မေနေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဘုရာ့..။
အမိရင္း၊ အမႏွမရင္းမ်ားလုိ အမွတ္သတိထားဆက္ဆံပါေလ အာနႏၵာ...။

အမ်ိဳးအခြင့္အေရးကို ေဆာင္ရြက္သျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ၿပီးေနာက္ က်င္းပေသာ သံဃညီလာခံတြင္ မေထရ္ၾကီးအခ်ိဳ႕၏ ကဲ့ရဲ႕မႈကို ခံယူခဲ့ရေသး၏။

“ငါ့ရွင္အာနႏၵာ သင္သည္ မာတုဂါမတို႕ကို ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ကို ေရွးဦးစြာ ရွိခိုးေစ၏။ ငိုေသာ ထိုမာတုဂါမတို႕၏ မ်က္ရည္သည္ ျမတ္စြာ ဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ကို လိမ္းက်ံ၏။ ဤသည္လည္း သင္၏ မေကာင္းေသာ အျပဳအမူတည္း။ ထိုမေကာင္းေသာ အျပဳအမူကို ေဒသနာၾကားေလာ့..။”

ျမတ္စြာဘုရား၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္တြင္ အမ်ိဳးသမီးထုအား ပထမဆံုးဖူးျမင္ခြင့္ ေပးျခင္းေၾကာင့္ ပစ္တင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ရွင္အာနႏၵာက အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား ဦးစားေပးက်င့္သံုးမႈအတြက္ အျပစ္ရွိသည္ ဟု မခံယူခဲ့ပါ။ သိုးေဆာင္းလူမ်ိဳးတို႕၏ အမ်ိဳးသမီးပထမ (Lady First)က်င့္၀တ္ကို ရွင္အာနႏၵာက ႏွစ္ဆယ့္ငါးရာစုအလြန္က က်င့္သံုးႏွင့္ၿပီးၿဖစ္ေနသည္။

ရွင္အာနႏၵာက ဤသို႕ ေလွ်ာက္ထား၏။
“အရွင္ဘုရားတို႕ အကြ်ႏ္ုပ္သည္ ဤမာတုဂါမတို႕အား အခ်ိန္မဲ့၌ သြားျခင္းသည္ မျဖစ္ပါေစကုန္လင့္ ဟု ေအာက္ေမ့လ်က္ မာတုဂါမတို႕အား ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ကို ေရွးဦးစြာ ရွိခိုးေစပါ၏။ အကြ်ႏ္ုပ္သည္ ထိုအမႈကို မေကာင္းေသာအျပဳအမူဟု မျမင္ပါ။ သို႕ေသာ္လည္း အရွင္တို႕အား ယံုၾကည္သျဖင့္ ထိုမေကာင္းေသာ အျပဳအမူဟူသည္ကို ေဒသနာၾကားပါ၏” တဲ့..။

တပည့္ေတာ္ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ အခ်ိန္အခါလင့္သြားတာမ်ိဳး ျဖစ္မွာစိုးလို႕ ပထမဆံုးခြင့္ေပးလိုက္တာပါ၊ မေကာင္းတဲ့ အျပဳအမူလို႕ေတာ့ မျမင္ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အရွင္ဘုရားတို႕ကို ေလးစာ းလို႕ မေကာင္းတဲ့ အျပဳအမူဆိုတာၾကီးကို ေဒသနာၾကားပါတယ္ ...တဲ့..။ ..။

သာသနာေတာ္တြင္းသို႕ အမ်ဳိးသမီးမ်ားရဟန္းျပဳခြင့္ရျခင္းအတြက္လည္း ရွင္အာနႏၵာက မေထရ္ၾကီးတို႕၏ ျပစ္တင္မႈကို ၾကံ့ၾကံံ့ခံေတာ္မူခဲ့သည္။ မိန္းမျမတ္တို႕၏ သံသရာအခြင့္အလမ္းႏွင့္ ေလာကုတၱရာဆုဆြတ္ခူးႏိုင္ခြင့္ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈအတြက္ ေနာင္တတဖန္ စိတ္ပူပန္မႈျဖစ္ေတာ္မမူခဲ့..။

“ငါ့ရွင္အာနႏၵာ သင္သည္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူေသာ သာသနာေတာ္ ဓမၼ၀ိနယ၌ မာတုဂါမ၏ ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ကို လံု႕လျပဳ၏။ ဤသည္လည္း သင္၏ မေကာင္းေသာ အျပဳအမူတည္း..။ ထိုမေကာင္းေသာ အျပဳအမူကို ေဒသနာၾကားေလာ့..။”

“အရွင္ဘုရားတို႕ ဤမဟာပဇာပတိေဂါတမီသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ မိေထြးေတာ္တည္း။ ၾကီးပြားေအာင္ ျပဳစုသူတည္း၊ ေမြးျမဴသူတည္း၊ ႏို႕ရည္ေပးေသာသူတည္း၊ မယ္ေတာ္နတ္ရြာစံျပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားကို ႏို႕တိုက္ခဲ့၏ ဟု ေအာက္ေမ့လ်က္အကြ်ႏ္ုပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူေသာ သာသနာေတာ္ဓမၼ၀ိနယ၌ မာတုဂါမ၏ ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ကို လံု႕လျပဳမိပါ၏။ အကြ်ႏ္ုပ္သည္ ထိုအမႈကို မေကာင္းေသာအျပဳအမူဟု မျမင္ပါ..။ သို႕ေသာ္လည္း အရွင္တို႕အား ယံုၾကည္သျဖင့္ ထိုမေကာင္းေသာအျပဳအမူဟူသည္ကို ေဒသနာၾကားပါ၏။”

သို႕ဆိုလ်င္သာမန္ရဟန္းတစ္ပါးမွ်သာျဖစ္ေသာ သူသည္လည္း ရတီမဂၢဇင္း၏ ျပတင္းတံခါးကိုဖြင့္ကာ ရွင္အာနႏၵာေလွ်ာက္ခဲ့ေသာ မုဒိတာလမ္းဖံုဖံုတြင္ မံႈေနေအာင္ ေလွ်ာက္ေနပါဦးမည္..။


ဓမၼဂဂၤါ
(၂၅-၁-၂၀၁၄)
=============================
ရတီမဂၢဇင္း မတ္လအတြက္ ေရးသားၿပီးစီး၏။
ပုဒိအာႏွင့္ ျပည့္စံုရပါလို၏။

No comments: